Op deze pagina lees je waar je terecht kunt als je een klacht hebt over de Voedselbank Utrechtse Heuvelrug. Dit kan gaan om een klacht over een voedselpakket of over de voedselbank zelf.
Ben je klant van onze voedselbank?
Heb je een klacht over de Voedselbank Utrechtse Heuvelrug? Neem dan contact op met het bestuur via e-mail: info@voedselbankutrechtseheuvelrug.nl.
Ben je een vrijwilliger of leverancier bij onze voedselbank?
Voor een klacht kun je contact opnemen met het bestuur via info@voedselbankutrechtseheuvelrug.nl. Komen jullie er samen niet uit? Dan kun je een verzoek tot bemiddeling indienen bij Voedselbanken Nederland via klachten@voedselbankennederland.nl. Ook hier wordt geprobeerd gezamenlijk tot een oplossing te komen.
Als de bemiddeling niet tot een positief resultaat leidt, kun je een klacht indienen bij het onafhankelijke Arbitragecollege Voedselbanken Nederland dat een bindende uitspraak doet. Ook deze klacht kun je indienen via het adres klachten@voedselbankennederland.nl. De klacht wordt dan doorgezonden aan de secretaris van het college.
Heb je een klacht over een andere voedselbank, een regionaal distributiecentrum of de landelijke vereniging?
Stuur je klacht naar ons bestuur via nfo@voedselbankutrechtseheuvelrug.nl. Wij nemen contact op met het betreffende bestuur, distributiecentrum of de landelijke vereniging.
Wordt je klacht niet naar tevredenheid opgelost? Dan kunnen wij een verzoek tot bemiddeling indienen bij Voedselbanken Nederland. Zij proberen samen met alle betrokkenen tot een passende oplossing te komen.
Leidt bemiddeling niet tot een bevredigend resultaat of ben je om andere redenen niet tevreden over de afhandeling? Dan kun je een verzoek tot arbitrage indienen bij het onafhankelijke Arbitragecollege Voedselbanken Nederland, dat een bindende uitspraak doet.